Over ons: gewoon genieten

Golf- en Countryclub Geijsteren is een actieve golfclub gelegen op het Landgoed Geijsteren in de kop van Noord-Limburg. Een goede balans tussen prestatief en recreatief golf is de basis voor de gezonde en gezellige sfeer op de club. Wij zijn een typische verenigingsclub: leden zijn betrokken, denken mee en voelen zich zo écht thuis.

Iedere dag staan wij klaar om onze leden en gasten te ontvangen. We staan nooit stil en doen er alles aan om onze prachtige baan goed te onderhouden en regelmatig te vernieuwen. Er wordt dagelijks door ons professionele team met zorg en de juiste duurzame apparatuur en middelen aan de baan gewerkt. Onze club biedt alles waar een golfliefhebber naar op zoek is: u bent van harte welkom!

Neem contact op voor meer informatie:
Telefoon: 0478 532592
secretariaat@golfclubgeijsteren.nl

Historie

Op 13 november 1974 werd Golfclub Geijsteren koninklijk goedgekeurd. De aanleg van de golfbaan is het werk van de architecten Donald Steel en Frank Pennink. In januari 1975 was de baan zo ver gevorderd dat we onze eerste professional aan de club konden verbinden: topgolfer en meermaals nationaal kampioen Bertus van Mook.

Anderhalf jaar later, op 16 augustus 1976, werd Huub Bruning officieel de voorzitter van onze golfclub. Destijds bestond de baan uit 9 holes en het clubhuis en de driving-range bevonden zich op een andere plek dan nu. Het bestuur van de vereniging bestond verder uit secretaris Jef Swinkels, penningmeester Leo Verheyen, baancommisaris Harrie Stassen, Mia Kluyskens-Steens, Loek Nelissen en Woud van Stekelenburg.

Met de toevoeging van vier nieuwe holes in 1983 en de vijf waterholes in 1985 kregen we de beschikking over een volwaardige 18-holes golfbaan. Het jaar daarna werd op feestelijke wijze het nieuwe clubhuis geopend.

In 1988 vond een nieuwe mijlpaal plaats: het eerste nationale Matchplay Kampioenschap voor professionals werd georganiseerd. Met dit jaarlijks terugkerende evenement werd Golf- en Countryclub Geijsteren landelijk op de kaart gezet. In 2005 is het toernooi uitgegroeid tot het Open Nationaal Kampioenschap Matchplay.

In 2009 en 2010 kreeg onze club verschillende certificaten op het gebied van een duurzaam golfbaanbeheer. Onze meest recente mijlpaal vond in 2016 plaats: toen bestond onze golfclub 40 jaar.