Natuur

Prachtige natuur

Onze golfbaan ligt in een prachtige omgeving. We houden bij de ontwikkelingen van de golfclub altijd rekening met de flora en fauna in de regio. Ook monitoren we welke dieren en bomen zich in de omgeving van de club bevinden. Dat de lijst die dit oplevert uit ontelbaar verschillende soorten vogels, vlinders, vleermuizen, zoogdieren en boomsoorten bestaat, bewijst hoe natuurrijk het gebied is waar de golfbaan in gelegen is.

GEO certificaat

We beschikken over het GEO certificaat. Met dit certificaat wordt erkend dat we ons terrein op een duurzame manier beheren. In ons beheerplan, waarin we onze doelen in beschrijven en vaststellen hoe we deze te bereiken, besteden we veel aandacht aan de natuur. Door het beheerplan regelmatig te toetsen en te analyseren, blijven we de zorg aan de natuur besteden die deze prachtige omgeving het verdient.

Overzicht van de dier- en boomsoorten

De border langs het wandelpad vanaf de parkeerplaats is omgetoverd tot vlinderborder. Dat betekent dat er allerlei vlinder- en insectvriendelijke beplanting is geplaatst. Een kleine greep uit de plantensoorten die in de border te vinden zijn: ijzerhard, wilde marjolein, geel duizendblad, blauwe bes en beemdkroon.

De begroeiing in een tuin is belangrijk voor in het wild levende dieren. Vogels, insecten en zoogdieren (zoals egels, eekhoorns en vleermuizen) willen graag een omgeving waar ze een plaats hebben om te schuilen, waar ze zich kunnen voortplanten en waar ze voedsel kunnen vinden. Met die gedachte heeft Golfclub Geijsteren de handen ineengeslagen met Vivara Natuurbeschermingproducten en samen hebben we eind mei deze prachtige vlinderborder aangelegd.

Naast de beplanting, is er ook een insectenhotel geplaatst. Solitaire bijen, maar ook andere insecten zoals lieveheersbeestjes zijn de meest voorkomende gasten van dit ‘hotel’. Deze nuttige dieren vervullen allemaal een functie in de biologische kringloop van de tuin. Zo zijn ze een vereiste voor de bestuiving van bloemen, eten ze bladluizen op en dienen ze als voedsel voor vele vogelsoorten. Rondom het insectenhotel is een pad aangelegd, dus loop er gerust eens naartoe om te kijken. Wees niet bang om gestoken te worden, de bezoekers van dit hotel steken niet!

Voor meer informatie over de planten of andere producten uit de vlinderborder, kijk op www.vivara.nl.