Jeugd

Golfclub- en countryclub Geijsteren wil kinderen laten kennismaken met de golfsport. De jeugdcommissie verzorgt in samenwerking met onze professional Davey van Mulken jeugdlessen voor kinderen vanaf zes jaar. Vaak beginnen kinderen aan de hand van vijf kennismakingslessen lessen waarin we de basiselementen van golf bijbrengen. Na deze lessen kunnen kinderen uiteraard lid worden van de club.

Het doel van de jeugdcommissie is om de jeugd plezier in de golfsport te laten krijgen en een actieve deelname aan clubwedstrijden te stimuleren. De jeugdcommissie streeft na om jeugdleden in twee jaren op te leiden naar handicap 54. Dit kan uiteraard ook sneller en is afhankelijk van de inzet tijdens de jeugdlessen en trainingen. Daarnaast stimuleren we de jeugd om deel te nemen aan wedstrijden die door de NGF worden georganiseerd.

Uit de praktijk blijkt dat er twee typen spelers ontstaan: prestatieve en recreatieve.

Jeugdprogramma’s

Voor beide groepen bieden we een programma aan.
Bij de prestatieve jeugd ligt het accent op:

• opleiden richting topgolf (single handicap);
  • lessen in kleinere groepen;
  • spelen van competitie;
  • het spelen van NGF wedstrijden.

Bij de recreatieve jeugd ligt het accent op:

• opleiden naar WHS handicap;
  • bevorderen clubgevoel;
  • deelnemen aan clubwedstrijden;
  • uitwisseling met andere clubs.

Lidmaatschapen en tarieven

5 kennismakingslessen : € 75,-